Tag elever i 3.-6. klasse med til en inspirerende og udfordrende dag i eventyrets tegn. Her konkurrerer eleverne om at skabe de bedste historier og mest kreative fremstillinger.
I løbet af dagen er der både konkurrence, hvor eleverne skal vise og fortælle foran et dommerpanel, men også sjove, fysiske aktiviteter, indslag fra scenen og kreative opgaver, så dagen bliver en samlet og sjov oplevelse. På dagen deltager også kinesiske skoleelever, så der er lagt op til et spændende kulturmøde i børnehøjde.
Tema og opgave
Årets tema er H.C. Andersens eventyr Klokken, der handler om søgen og længsel, om natur og civilisation. Med inspiration fra eventyret skal eleverne skabe deres helt egen historie om at gå på opdagelse. Eleverne kan vælge mellem fire forskellige udtryksmuligheder:
Eleverne forbereder deres historie og fremstilling på skolen forud for konkurrencedagen, f.eks. i fagene dansk, de teknisk/naturvidenskabelige fag eller billedkunst eller som tværfagligt tema. På dagen skal de præsentere foran et team af søde og veloplagte dommere.
Læs mere i lærervejledningen. Lærervejledningen vil være tilgængelig fra uge 23.
Tilmelding: Tilmelding til International STEAM Games skal ske på e-mail til skole@hcafestivals.dk Angiv antal elever, antal lærere, klassens navn og skolens navn i mail’en.
Forberedelse: Eleverne skal på forhånd forberede deres historie og fremstilling. Se mere i lærervejledningen. Forud for arrangementet modtager du mere detaljeret information om dagens forløb.
Målgruppe: 3.-6. klasse
Arrangør: H.C. Andersen Festivals
Støttet af: Aktiviteten er en del af projektet ”Kulturmøder i børnehøjde”, som er støttet af SC Van Fonden.
Alle tider er vejledende
Bemærk venligst, at festivalsekretariatet kan vælge at dele den kontaktinformation, du angiver i billetsystemet, med arrangør, så de kan kontakte dig inden workshoppen med eventuelle vigtige informationer, hvis der er behov for det.