International STEAM Games

International konkurrence hvor danske og kinesiske børn mødes i arbejdet med kodning i børnehøjde.

Danske skoleelever i 0.-3. klasse inviteres til at deltage i den spændende international konkurrence, som afvikles i Odense under H.C. Andersen Festivals. Årets tema er ”Besøg i H.C. Andersens hjemby” og konkurrencens opgaver består i at løse en kodningsmission, designe et kostume og levere en præsentation foran konkurrencens dommere. Alle sammen opgaver, som understøtter elevernes evner til at samarbejde og løse problemer.

21. august 2023 i Odeon.

I konkurrencen skal eleverne arbejde med KUBO – en skærmfri læringsrobot, der ved at forsimple komplekse koncepter kan lære børn helt ned til 4 år at kode. Hvis ikke din skole allerede har KUBO til rådighed, kan du låne et eller flere sæt i forbindelse med konkurrencen og forberedelsen.

Konkurrencen hviler på et fundament af læring indenfor STEAM (science, technology, engineering, arts and mathematics), hvor der arbejdes tværfagligt med videnskab, teknologi, ingeniørvidenskab, humaniora og matematik.

Der er lagt op til en spændende og sjov konkurrencedag, hvor danske og kinesiske skolebørn mødes og viser deres kodning og flot pyntede KUBO-robotter frem. Undervejs vil der være forskellige aktiviteter, som gør det muligt for børnene at mødes på tværs af kulturer og sprog, så dagen vil være en kombination af konkurrence og kulturmøde i børnehøjde.

Læs mere i festivalens store program for skoler og institutioner.

Hent konkurrencebeskrivelse og kort.

Konkurrencen tilrettelægges i et samarbejde mellem H.C. Andersen Festivals og KUBO.