Odenses erhvervsliv mødes til HCA Festivals

For Flexlease.nu er det tydeligt, hvordan H.C. Andersen Festivals er med til at udvikle og løfte Odense, og det er en udvikling de meget gerne vil være en del af.

23. april 2019

- Det er godt for byen, at der kommer flere folk til, og at man kan se nogle andre facetter af byen, som man ikke vidste fandtes. Byen summer af liv og aktivitet under festivalugen. Det har en kæmpe markedsføringsværdi for Odense - det er der ingen tvivl om, siger Jan-Erik Gaba, direktør og partner af Flexlease.nu.

Foredrag med Le Mans-legende

- Vi er en virksomhed, som bruger vores netværk rigtigt meget. Vores netværk er en del af Odenses erhvervsliv og Odenses erhvervsliv mødes til H.C. Andersen Festivals. Det giver os en kæmpe værdi at mødes med andre erhvervsfolk under afslappede og festlige forhold, for-tæller Jan-Erik.

Flexlease.nu rådgiver om køb, leasing eller sourcing af biler til erhvervslivet, og sponsoratet i H.C. Andersen Festivals giver adgang til et attraktivt og stort erhvervsfælleskab, som er en afgørende motivation for Flexlease.nu. Fællesskabet gør det muligt for dem at skabe opmærksomhed omkring deres virksomhed og sparre med andre erhvervsfolk.

- Vi bliver ’top of mind’ hos nogle af de erhvervsfolk, som vi gerne vil i dialog med. Vo-res ønske er at blive husket for noget festligt, sjovt, seriøst eller som nogen der kan give god rådgivning. Til sponsorarrangementerne er vi i et andet humør, der er ikke et skrivebord imellem os, men eventuelt et glas vin, og så bliver tonen og stemningen hurtigt anderledes, man har ikke paraderne oppe. Det er noget vi virkelig sætter pris på.

Flexlease.nu har et racerteam der har stor succes, og er i toppen af dansk motorsport i DTC hvor de fik en 1. plads i både 2016 og 2017. Til dette års DTC kom de på en meget flot 2. plads. De udvikler store talenter i teamet og har rigtig store ambitioner og succes. Flexlease.nu vil gerne gøre sig synlig og bidrage til sponsorfællesskabet, derfor havde de til dette års festi-val planlagt et arrangement med deres racerteam i Odeon i samarbejde med festivalen.

- Flexlease.nu’s racerteamchef, den tidligere racerkører og Le Mans-legende, John Nielsen, holdt foredrag om motorsportens historie om ”den grimme ælling”. Deres racerteams vej fra underdogs til toppen af dansk motorsport.

Til sidst i arrangementet fik man mulighed for at komme helt tæt på racerbilerne, udstyret og teamlastbilen, fortæller Jan-Erik og fortsætter:

- Så blev der fyret op under bilerne, og de brølede helt fantastisk. Vi sluttede af med et glas champagne, og sagde tak for i aften, det var en fantastisk aften.

Et brag af en fest

I løbet af året holder H.C. Andersen Festivals nogle særlige arrangementer for sponsorerne af festivalen, udover aktiviteterne i uge 34. Særligt vinterfesten i 2018 satte sit præg på Jan-Erik:

- Det var en fantastisk fest, jeg var helt fyldt med energi efterfølgende, der var et kæmpe sammenhold, god underholdning og stemning hele aftenen.

Jan-Erik sætter stor pris på aktiviteterne i løbet af året:

- Jeg synes, det er rigtigt fint, at man holder gryden lidt i kog hos sponsorerne og at man får mulighed for at deltage og være aktiv i fællesskabet i løbet af året. Han tilføjer:

- Det er genialt at man mødes undervejs, sponsorerne bliver ikke glemt i et helt år, og så er der fuld knald på i uge 34 med en masse at deltage i. Det sætter vi stor pris på, det er en af de rigtig gode ting ved det tætte samarbejde mellem festivalen og Flexlease.nu.

Jan-Erik værdsætter festivalsekretariatet og deres engagement i sponsorerne.

- Vi sætter stor pris på den tætte dialog mellem sponsorer og festivalens ledelse, man kan mærke at de lytter og agerer. Jeg kan godt lide, at der reageres og at der ses en effekt med det samme. De har et overskud til at kunne modtage nye impulser. Det er en af de største udviklinger, der har været, siger Jan-Erik.

Mønsterbruddet

Flexlease.nu skiller sig ud fra andre leasingvirksomheder, og prøver ligesom H.C. Andersen at være mønsterbrydere og utraditionelle ved at bryde måden at anskue leasingmarkedet på. De fleste leasingvirksomheder ligger inde med en masse biler på lager, som de skal sælge, og tager derfor udgangspunkt i bilen. Flexlease.nu tager udgangspunkt i den bedste løsning for kunden, for derefter at finde bilen som kunden har brug for.

- Vi er utraditionelle i forhold til andre leasingvirksomheder, og prøver hele tiden at nytænke leasingmarkedet og forstyrre den velordnede dagsorden.

- Vi har ikke biler på lager. Det er nemlig ikke altid at kunden lige mangler den bil som vi har, men man vil gerne sælge den, og så går man fra at være rådgiver til at være sælger, og det er vi ikke interesserede i. Vores daglige motto er: ”løsning før produkt”, tilføjer Jan-Erik.

Efter en god snak med Jan-Erik, er det let at få øje på værdimatchet mellem H.C. Andersen Festivals og Flexlease.nu. H.C. Andersen gjorde et brud med mønsteret ved at bryde den sociale arv og skabe sin egen tilstedeværelse. Mange af forfatterens værker er netop kendetegnet ved at have mønsterbrud som drivkraft.

Mønsterbruddet er også en stor del af H.C. Andersen Festivals, for eksempel forholder kulturaktører sig til og fortolker mønsterbruddet til aktiviteter under hele festivalugen. Men også igennem hele året hvor festivalen arbejder på at bryde mønsteret ved hele tiden at nytænke og være innovative i forhold til mulighederne og oplevelserne i festivalen.

Aktiviteterne i erhvervsfællesskabet er også et brud med mønsteret, i stedet for at mødes i almindelige professionelle rammer, mødes de nu gennem kulturen over et glas vin i festlige rammer. Det giver sponsorerne mulighed for nye snakke og ideer i anderledes miljøer og stemninger end de vante, og på den måde skabe nye relationer. Det er også de brud Jan-Erik sætter pris på ved festivalen, som han kan mærke giver Flexlease.nu rigtigt meget.