HCA Festivals har haft stor betydning for Odense

Webvirksomheden RedWeb deler mange af H.C. Andersen Festivals værdier og vil rigtig gerne være med til at løfte Odense.

25. april 2019

- At sætte Odense på verdenskortet, det er det vigtigste. Vi er interesserede i den turisme det kan give og hvordan det vil gavne hele Odense, det vil vi meget gerne være med til, siger Jim Vestergaard, CEO ved redWEB.

redWEB har været sponsor af H.C. Andersen Festivals siden den spæde start, og for Jim Vestergaard, har der aldrig været tvivl om deres engagement i festivalen. Han har bemærket hvordan H.C. Andersen festivals har haft en stor betydning for Odenses udvikling igennem årene:

- Jeg er af den generation, som kan huske dengang Albani Bryggeri fyldte hele Fyn, og man havde Albani festuge, der gav liv og opmærksomhed til byen. Men da det sluttede, skete der ingenting i Odense. Odense var ligesom den grimme ælling, en stor forvokset landsby der ikke havde nogle ambitioner, siger Jim Vestergaard.

Så blev H.C. Andersen Festivals startet, som virkelig fik sat gang i nogle ting.

- Selvfølgelig var vi med på den, endelig skete der noget i byen, tilføjer Jim.

H.C Andersen festivals kom på et tidspunkt, hvor byen var gået i stå. Jim mener, at festivalen har haft en stor effekt og sat nogle dønninger i gang i byen. Der blev skabt flere og flere tiltag, som nu gør at der bliver skabt mere opmærksomhed omkring Odense.

- Det har haft en effekt på Odense, det er jeg overbevist om, H.C. Andersen Festivals sætter helt klart Odense på landkortet og det er i vores interesse at være med til at skubbe til den udvikling.

Jim Vestergaard sætter stor pris på sponsorfællesskabet, og redWEB deltager meget aktivt i arrangementerne, både for fornøjelsen skyld, men også forretningsmæssigt. Han fortæller:

- Netværket bliver bl.a. brugt til at dyrke relationer. Det kan være nogle gode kunder, kommende kunder eller nogle samarbejdspartnere, som vi tager med til arrangementerne.

- Det får også åbnet nogle døre, rent sparringsmæssigt ved at mødes med andre erhvervsfolk og samtidig giver det mulighed for at trække på hinandens erfaring, det er rigtigt fedt, tilføjer Jim.

Multikulturel virksomhed

- redWEB matcher stort set med samtlige værdiord i H.C. Andersen Festivals, fortæller Jim.

Mangfoldighed er en vigtig værdi ved en multinational virksomhed som redWEB, der har medarbejdere fra rigtig mange forskellige lande, med blandede nationaliteter.

- Fordi alle vores mange medarbejdere med forskellige kulturer er bragt sammen under ét tag, er det vigtigt for os at have fokus på diversitet og mangfoldighed, for at få en succesfuld international kultur og virksomhed, siger Jim og fortsætter:

- For at få denne kultur til at vækste, så skal der være flertydighed i fællesskabet, der skal være plads til mange individer. Det er egentlig meget parallelt med den retning H.C. Andersen Festivals peger.

Udover deres kulturer på tværs af lande, nationaliteter og religioner, er der også meget fokus på virksomhedens interne relationer, for med så mange forskellige baggrunde er det vigtigt, at medarbejderne kan tale sammen.

- redWEB er et webbureau med plads til mange personligheder, alt fra dyb introvert til ekstrem ekstrovert. Vi gør meget for at bringe vores medarbejdere sammen og få dem til at snakke et fælles sprog, så de forstår hinanden, fortæller Jim Vestergaard.

Det er ikke kun redWEB, der er multikulturel, H.C. Andersen Festivals bakkes hvert år op af et trofast korps af frivillige, der består af fantastiske personligheder fra forskellige kulturer og baggrunde, der sammen løfter i flok og samarbejder på tværs. H.C Andersen Festivals tror, ligesom redWEB, på mangfoldighed og fællesskab som en vigtig og afgørende værdi for succes.

Teknologiens muligheder

H.C Andersen var dybt fascineret af teknologiens muligheder, og ville have elsket redWEBs digitale og teknologiske fremskridt. H.C Andersen troede på, at alt er muligt, hvis man bare kan forestille sig det og det er et klart værdimatch med redWEB vision, for når man træder ind i redWEBs kontorer får man straks øje på et skilt på væggen, hvor der står: ’Kan det tegnes, så kan det laves’

Jim uddyber: Det har været vores mantra hele vejen igennem, og det er der, vi adskiller os fra rigtigt mange andre webvirksomheder. Vi har ofte kunder, der har været ved andre webvirksomheder hvor deres ideer ikke kunne udvikles, men det kan de hos os, alt er muligt hvis bare de kan fortælle eller tegne hvad de vil have, så kan vi komme med en løsning.

H.C. Andersen Festivals og redWEB har igennem deres samarbejde udviklet festivalens hjemmesider og app i takt med festivalens udvikling.

- Vi sætter stor pris på redWEBs engagement i at formidle festivalen til omverden igennem tidssvarende løsninger, og på deres aktive deltagelse i festivalens udvikling, siger Rikke Eliasen, Digital Media Manager ved H.C. Andersen Festivals.