NJ Gruppen: Vi gør det med hjertet

NJ Gruppen har været en del af fællesskabet bag H.C. Andersen Festivals siden begyndelsen og er stolte af være med til at give noget tilbage til Odense.

25. November 2019

Entreprenørselskabet NJ Gruppen har siden 2004 sat sit præg på dansk byggeri. De planlægger og styrer totalentrepriser, hovedentrepriser og projektudvikling i hele landet. Og inden længe starter de op på et stort projekt på Odense Havn, hvor der blandt andet skal opføres boliger, erhvervslejemål, et parkeringshus, en dagligvarebutik og et motionscenter.

NJ Gruppen har været med, siden H.C. Andersen Festivals løb af stablen for første gang i 2013. Da idéen blev præsenteret, vakte den interesse og begejstring - og det gør den stadig.

- Der er ingen tvivl om, at H.C. Andersen Festivals er godt for vores by. Festivalen styrker byens kulturelle profil og er med til at give Odense noget drive. Det vil vi gerne være med til at støtte op om, siger direktør Jens Nissen.

Alt er muligt

NJ Gruppen kan spejle sig selv i de fleste af festivalens værdier, herunder især ”Tingenes og teknologiens magi”, hvor alt er muligt. Entreprenørselskabet bruger sin faglighed og erfaring til at opføre byggerier, som imødekommer deres samarbejdspartneres drømme og ønsker.

- Vi har opført markante og – synes vi selv – flotte bygninger her i Odense, blandt andet ”Livsrum” for Kræftens Bekæmpelse, Sydbanks domicil og Vogterhuset på hjørnet af Rugårdsvej og Vestre Stationsvej, fortæller Jens Nissen.

For Odense

NJ Gruppen oplever, at festivalen er med til at sætte Odense på verdenskortet og tiltrækker en masse interessante mennesker og organisationer – men Jens Nissen og co. er ikke gået ind i festivalen med forventninger om et kommercielt output, der skal kunne måles på bundlinjen. Tværtimod bunder deres opbakning til festivalen i ønsket om at give noget tilbage til Odense:

- Det er noget, vi gør med hjertet. Det er ikke noget, vi gør for at få betalt vores bidrag tilbage. Vi gør det for at give noget tilbage til den by, vi kommer fra, og som har dannet grobund for den virksomhed, vi har opbygget, forklarer Jens Nissen.

Samtidig er NJ Gruppen glade for det fællesskab, der er forbundet med deres sponsorat, og de deltager i arrangementer hele året rundt.

- Vi oplever et stærkt fællesskab blandt festivalens medlemmer. Især i uge 34 er der rigtigt meget socialt samvær, og der er mange gode lejligheder til at være sammen og få snakket med hinanden, siger Jens Nissen.

Alt kan ske

H.C. Andersen Festivals byder på gode oplevelser, og i 2019 var åbningsshowet, De 5 Verdenshjørner, Jens Nissens personlige favorit. Helt i festivalens ånd sætter han også pris på de mange oplevelser i uge 34, som ikke på forhånd er planlagt i kalenderen. Alt kan ske, og NJ Gruppen lader sig gerne rive med af de spontane og eventyrlige overraskelser, de møder i Odenses gader og stræder til H.C. Andersen Festivals.