Global advokatvirksomhed støtter HCA Festivals

Der er sket meget med H.C. Andersen Festivals, siden den første udgave af kulturfestivalen blev afholdt i 2013. Også på sponsorsiden. Der er først og fremmest kommet flere og flere til, og senest er en af verdens største advokatvirksomheder, DLA Piper, blevet sponsor for den odenseanske kulturfestival.

31. Juli 2018

Advokatvirksomheden har kontorer i mere end 40 lande og kan således levere juridisk rådgivning i hele verden. DLA Pipers vision er at blive den ledende globale advokatvirksomhed, og i Danmark har man netop bidraget til ambitionen gennem en sammenlægning med DELACOUR. Med mere end 380 ansatte på kontorerne i Aarhus og København bliver DLA Piper Danmark nu landets femtestørste advokatvirksomhed. 

Advokatvirksomheden har i sit tidligere navn, LETT Advokaterne, støttet H.C. Andersen Festivals i flere år, men nu bliver man en aktiv medspiller under DLA Piper Denmark-navnet.

”Vi glæder os rigtig meget til at være en del af H.C. Andersen Festivals. Jeg er selv født og opvokset i Otterup, så derfor har jeg spændt fuldt festivalen fra sidelinjen.  Det er imponerende, hvad der er blevet bygget op over relativt få år, og efter at have deltaget i blandt andet programoffentliggørelsen glæder jeg mig nu endnu mere til at opleve festivalen i uge 34,” siger Michael Vinther, der er partner hos DLA Piper.

Lige dele fornøjelse og forretning

Med sit engagement i H.C. Andersen Festivals bliver DLA Piper en del af en forening, der lige nu tæller mere end 160 sponsorer. Og de mange både lokale, regionale og landsdækkende virksomheder, der bakker op om den odenseanske kulturfestival, er da også et DLA Pipers argumenter for at blive sponsor for H.C. Andersen Festivals.

”En del af vores sponsorat handler om, at vi kan hjælpe festivalen med nogle af de juridiske udfordringer, som de ind i mellem står med, men vi gør det først og fremmest for at bakke op om den både interessante og spændende festival, som folkene bag H.C. Andersen Festivals har fået etableret. Festivalen har vokset til at blive en af landets største kulturfestivaler, og det giver naturligvis også nogle forretningsmæssige muligheder,” siger Michael Vinther og tilføjer:

”H.C. Andersen Festivals giver os muligheder for at mødes med fynsk erhvervsliv og vores relationer her under uformelle rammer, hvilket har stor værdi for os.”

Ser frem til en uge i H.C. Andersens tegn

Som sponsor af H.C. Andersen Festivals har man naturligvis mulighed for at opleve de mere end 500 kulturtilbud, som Odense byder på i uge 34, men samtidig er der masser af ekstra tilbud til sponsorerne. Fra forskellige arrangementer i løbet af året til lukkede arrangementer og VIP-oplevelser under festivalen samt muligheden for at invitere både medarbejdere og kunder med til de mange ting, der sker under H.C. Andersen Festivals.

Og de muligheder vil DLA Piper også benytte sig af.

”Vi glæder os rigtig meget til uge 34, og vi kommer til at benytte os af alle de muligheder, som festivalen byder på. Jeg synes, sponsorprogrammet ser virkelig spændende ud, og vi kommer i selskab med kunder og relationer til at benytte os af så meget, som vi overhovedet kan finde tid til,” siger Michael Vinther.


FAKTABOKS

H.C. Andersen Festivals – Den unikke kulturfestival

H.C. Andersen Festivals er på seks år blevet en af Danmarks største kulturfestivaler, men det er ikke det eneste, der gør festivalen unik. H.C. Andersen Festivals blev startet af en række lokale erhvervsfolk, der delte visionen om at sætte Odense på landkortet gennem en stor og mangfoldig kulturfestival – en kulturfestival, som skulle skabes på foreningsprincipper. I dag har H.C. Andersen Festivals over 160 sponsorer, og foreningen bag tæller mere end 45 private og offentlige medlemsvirksomheder, der også er fundamentet i festivalens økonomi. Det etablerede kulturliv har ligeledes stor værdi for H.C. Andersen Festivals. Mange af de lokale kulturaktører er nemlig engagerede i festivalen og har dermed også indflydelse på festivalprogrammet.